۱۳۸۶/۱۱/۲۸

ترفندهای باقر کرد برای ورود به مجلس و ابهام در تائید صلاحیت وی

این روزها حامیان دکتر باقر کرد گزارشهایی ضد و نقیض از تائید صلاحیت این نماینده پیشین زاهدان در مجلس شورای اسلامی را منتشر می‌کنند. شاید علت امیدواری باقر کرد به تائید صلاحیتش در انتخابات پیش رو نزدیکی و وابستگی او به جناحهای قدرت است. وی توانسته است با زیرکی خاصی از یک سو حمایت دکتر دهمرده استاندار و از سوی دیگر حمایت سلیمانی نماینده ولی فقیه را جلب کند. باقر کرد در انتخابات مجلس خبرگان مسئول اقوام ستاد حجت‌الاسلام سلیمانی بود. وی به دکتر دهمرده نیز قول داده است در صورت تائید صلاحیت ، با فشار به مسجد مکی ، شهریاری را وارد ائتلاف سبز کند.
اما گویا دولتمردان قصد ندارند به این سادگی صلاحیت کرد را تائید کنند و مایلند از او امتیازات بیشتری بگیرند زیرا کرد ثابت کرده است که برای تامین منافعش دست به هر اقدامی خواهد زد و علیرغم جایگاه علمی خود حاضر است هر کاری برای تائید صلاحیتش انجام دهد.
هر چند که چاپ مطلبی در تابستان امسال درباره رشاد خلیفه پیامبر دروغین و انتساب او به انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی این بار او را با دشواریهای بیشتری روبرو کرده است. حمید انصاری 2 هفته قبل جوابیه شدید‌اللحنی را درباره آن مطلب به نشریه مرزپرگهر به مدیرمسئولی باقر کرد ارسال کرد و در آن جوابیه صراحتا هشدار داد که دفتر نشر آثار امام خمینی این موضوع را از طریق حقوقی پیگیری خواهد کرد.همزمان با انتشار این جوابیه سایت نوسازی با انتشار مطلبی درباره فساد مالی نوه امام خمینی به زعم هواداران آیت الله خمینی ، موج جدیدی از حملات تبلیغاتی علیه بیت امام را دامن زد و هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران این اقدامات را ناشی از یک توطئه وسیع که دستهای خارجی پشت آن است دانست و خطاب به کسانی که به گفته وی تقدس امام و جایگاه وی را خدشه دار می کنند هشدار داد. در پی این مسایل آیت الله توسلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئول دفتر نشر آثار امام خمینی روز شنبه در حالی که به شدت از اهانتهای اخیر به امام خمینی عصبانی شده بود در حال سخنرانی و دفاع از بیت امام سکته کرد و درگذشت. و به نظر می‌رسد با رویدادهای اتفاق افتاده موضوع چاپ مطلب رشاد خلیفه در نشریه مرزپرگهر که در همان زمان از سوی بسیاری از تشکلها و سایتها اهانت آشکار به امام خمینی نامیده شده بود ،اما مسئولان استانی بخاطر اعمال نفوذ و معاملات پشت پرده باقر کرد از آن چشم‌پوشی کرده بودند ، بار دیگر زنده شده و تائید صلاحیت باقر کرد و امتیاز نشریه وی را تحت‌الشعاع قرار دهد.
هر چند که با این اوضاع و احوال امیدواری باقر کرد به ظاهر عجیب می‌نماید ، اما در واقع این مسئله چندان هم موضوع عجیبی نیست . زیرا زد و بندهای سیاسی پشت پرده در این مملکت بسیار پیچیده‌تر از آن است که بتوان براحتی آنها را تحلیل کرد.
همین مسایل باقر کرد را واداشته است به طور گسترده‌ای از یک سو شایعه تائید صلاحیت خود را پیش از آنکه کتبا به وی ابلاغ شود ، بر سر زبانها بیاندازد و از یک سو نیز شایعه کند که مولوی عبدالحمید نیز از بقل وی را به عنوان نفر اصلی ائتلاف سبز برگزیده است.
احتمال چنین گزینشی از سوی مولوی عبدالحمید به چند دلیل بعید به نظر می‌رسد : 1- باقر کرد در طول دوره نمایندگی خود کارنامه درخشانی که در نزد افکار عمومی قابل دفاع باشد نداشته و برای دفاع از عملکرد خود در بین مردم هرگز جرات نکرده است در جلسات نقد و پرسش و پاسخ مردمی حضور یابد و خود را پشت عبای دولتمردان پنهان کرده است.
2- نشریه مرزپرگهر پس از انتخابات ریاست جمهوری 1380 با یک تغییر موضع آشکار بطور کامل در سیطره نفوذ و اختیار باند دکتر دهمرده قرار داشته و این نشریه راه بقای خود را در انعکاس تبلیغات استانداری و نهادهای دولتی و چاپ تصاویر بزرگ از هنرپیشه‌های زن هندی برای جلب مخاطب جسته است و عملا تبدیل به یک نشریه زرد تبلیغاتی شده است . اگر چه مرزپرگهر در ماههای اخیر منتهی به انتخابات تلاش کرده هر از چندگاهی با انتشار خطبه‌های نماز جمعه مسجد مکی ، دل مولوی عبدالحمید را به دست آورد.
3- گزینش پنهان و محرمانه یک فرد از سوی مولوی عبدالحمید و سپس برگزاری جلسات مشورتی با علما و معتمدان و اقشار مختلف مردم و رای‌گیری برای انتخاب افراد اصلح نوعی تقیه و فریب است و از نظر شرعی اشکال جدی دارد و به نظر نمی‌رسد مولوی عبدالحمید بخواهد جایگاه دینی خود را بخاطر چنین مسایلی مخدوش کند و مطمئنا چنین تائیدی نمی‌تواند از سوی مولوی عبدالحمید صادر شده باشد.
4- انتخاب تحمیلی باقر کرد و یا هر فرد دیگری که جایگاه مردمی نداشته باشد ، این ائتلاف را باریزش جدی آرا مواجه می‌کند.
5- حمایت از فردی که در یکسال گذشته صفحات رنگی نشریه خود را مزین به عکس زنان هندی و یانگوم کرده است برای یک مرکز دینی چندان قابل دفاع نیست.
حال ، باید منتظر بود و دید که در چند هفته آینده چه پیش خواهد آمد.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

2 نظرات:

ناشناس گفت...

سلام بر بلوچ امروز. اتفاقي وبلاگتان را ديدم.من دانشجوي پزشكي اهل سنت از ديار خوافم.دانشگاه تهران. كمي با نظرتان در مورد مهندس كرد مخالف.{دكتر به قول شما}.بلوچ عزيز.در مورد ايشان همين بس كه تا ايشان در تهران بودند منزل شخصي ايشان محل جلسه هاي ما اهلسنت تهران بود.خانه ايشان هتل مولوي عبدالحميد ومحل ملاقات ما با ايشان. در حاليكه چندين نماينده سني
{نان به نرخ روز خور} ديگر بودند و هستند.انتقاد شما بجا.ولي اگر به ديگر نماينده هاي سني مثل فروزش و سجاديان و خاص احمدي وپشنگ نمره زير 7 بدهم. با جرات به كرد نمره 17 مي دهم.همين الان خانه اش كه حداقل اجاره ماهانه اش 3 ميليون است مي داني در اختيار كيست انهم مجاني.ضمن احترام به شما فكر مي كنم شما نماينده نالايق كم ديده اي كه از كرد گله داري.كاش در سطح كشور 10 كرد داشتيم.پيروز باشيد. حرفهاي زيادي دارم ولي وقت نيست.بيشتر مطالعه كنيد. درود بر بلوچ بلوچستان وخواف عزيز.

hamraz گفت...

عزیز م سلام :
وبلاگ خوبی داری
یه سری به ما هم بزن
اگر مایل باشی باهم تبادل لینك داشته باشیم ابتدا لینك وبلاگ مارادر وبلاگتون قرار بدین بعد درقسمت نظرات به اطلاع دهید تا ما متقابلا این كار را انجام دهیم